header Wija Koers, Wija Digital Marketing

Google, uw sleutel naar meer conversie

Hoe haalt u alles uit uw Google-tools? 

Wija Koers van Wija Digital Marketing vertelt u daar graag meer over.

Google inregelen kost tijd. En dat is voor ondernemers een schaars goed, weet Wija. ‘Maar om Google-tools om die reden links te laten liggen, daarvoor bieden ze te veel kansen en mogelijkheden. Want heb je ze goed ingericht, dan creëer je een steeds groter digitaal podium waarop je al je diensten en producten kunt aanbieden.’ Over welke Google-tools moet je dan minimaal beschikken?

Wija Koers, Wija Digital Marketing
Wija Koers, Wija Digital Marketing

Tel uit je winst

Volgens Wija is in ieder geval een Google Sleutel onmisbaar: ‘Een unieke code, waarmee websites en bijvoorbeeld Google Maps kunnen communiceren. Maar wat ook goed is om te weten, Google Sleutel-houders krijgen een tegoed van 200 dollar, dat iedere maand wordt aangevuld. Dat komt neer op ruim 28.000 gratis views. Tel uit je winst! Net zo is een Google Bedrijfspagina een must. Goed beschouwd is dat een gratis mini-website op Google, die vindbaar is op zowel je naam als je vestigingsplaats. En dat is weer interessant voor Google Maps dat mensen actuele informatie over bedrijven, supermarkten, tankstations en meer toont én hen naar de bestemming van hun keuze leidt. Inmiddels zijn wereldwijd honderden miljoenen bedrijven en plaatsen toegevoegd aan het van realtime GPS-navigatie voorziene Maps. Het is niet voor niets dat Maps steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt.’

Content op maat

Als je eenmaal zichtbaar en herkenbaar bent, hoe dan verder? ‘Ook daar heeft Google over nagedacht’, aldus Wija. ‘Google Analytics helpt je begrijpen hoe mensen omgaan met je digitale kanalen en je content. Met Google Analytics weet je dus in één oogopslag wat werkt. Een interessante uitbreiding op Analytics is Google Tagmanager. Daarmee kun je bezoekers voorschotelen waarnaar zij op zoek zijn. Met andere woorden, je kunt je content op maat afstemmen op je bezoekers. Voor wie bang is dat je met al die tools de deur openzet voor spam is er Google Captcha. Omdat Google continue ‘zijn’ Captcha aanpast, hebben spammers zo goed als geen mogelijkheden daar doorheen te komen.’

Wijzer de deur uit

De conclusie is duidelijk, voor wie de Google-tools goed inricht is er een wereld te winnen. Dus het is zeker het overwegen waard daarvoor de Google-kennis en -ervaring van Wija Digital Marketing in te schakelen. ‘Eén ding is zeker, aldus Wija tot slot, u gaat bij ons altijd wijzer de deur uit!’

Lees meer over:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email een vriend
Delen

Masterclasses Nederland