Hoe krijgt u goederen op juiste moment en manier uit China?

Hoe krijgt u goederen op juiste moment en manier uit China?

Als bedrijf laten wij onze goederen, bijvoorbeeld kleding voor onze retailvestigingen, in China produceren. We proberen de kleding zo eerlijk mogelijk en op een verantwoorde wijze in de markt te zetten. We controleren actief de arbeidsomstandigheden.

En we checken vooraf of de producten eenvoudig afbreekbaar en te hergebruiken zijn. Hoe krijgen we ze nu tegen aanvaardbare kosten, looptijd en op een wijze die weinig belastend is voor het milieu op het juiste moment in Europa in onze winkels?

Snelheid versus milieu

Bijna 95% van alle goederen wordt via containers over zee vervoerd. Per stuk relatief goedkoop, echter we moeten rekening houden met een looptijd van ca. 40 dagen. 

Voor de snelheid kunnen we kiezen voor luchtvracht; zeer duur en qua CO2 uitstoot zeer vervuilend. Wel kunnen we de nieuwe collectie binnen tien dagen in de magazijnen hebben liggen. Via de zogenaamde Nieuwe Zijderoute is er een goed alternatief per trein. Het spoor is qua CO2 uitstoot verreweg het beste transportmiddel (ca. 20x beter dan luchtvracht). Tevens is een looptijd van 24 dagen van deur tot deur vanaf vrijwel iedere plaats in China haalbaar.

Freddy Reugenbrink- Branche Manager DSV
Freddy Reugebrink

CO2 besparingsprogramma’s

De vermindering van CO2-uitstoot is voor veel opdrachtgevers een steeds belangrijke keuzefactor binnen de supply chain. DSV, als de vierde logistieke dienstverlener ter wereld, ondersteunt die denkwijze actief. Wij verzorgen rapporten die de CO2-uitstoot meet voor onze klanten. DSV heeft zelf haar actieve en meetbare doelstellingen voor wat betreft CO2-uitstoot. Zij stelt actief CO2 besparingsprogramma’s op met rederijen en luchtvaartmaatschappijen.

Eigen ‘silkway’

Vanuit DSV Air & Sea in Eelde zijn we nadrukkelijk bezig met de constante ontwikkeling van onze eigen “Silkway“; met het spoor van én naar China. DSV verzorgt eigen verzamelcontainers met deelzendingen en complete containers en treinen vanuit alle plaatsen in China naar Europese bestemmingen. Dit doen we al ruim 8 jaar en zijn daarmee met recht een grote en zeer ervaren speler op dit terrein.

Al met al is transport meer dan van A naar B goederen transporteren. De keuze van de wijze van transport (modaliteit) hangt naast kosten en snelheid ook zeker af van de belasting voor het milieu.

Informeer vrijblijvend bij Freddy Reugebrink naar uw mogelijkheden via

tel. +31 (0)50 317 54 97 en/of freddy.reugebrink@nl.dsv.com

Meer informatie over vervoer per spoor vindt u op www.nl.dsv.com/nl-nl/zeevracht/dsv-rail-china.

Lees meer over:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email een vriend
Delen

Masterclasses Nederland