De jaarwisseling is net achter de rug en we worden weer gebombardeerd met horecatrends. Daar doe ik graag aan mee!
Op mijn Youtube-kanaal www.youtube.com/horecaadvies licht ik alle horeca trends voor dit jaar toe. In dit artikel beperk ik mij tot de top 5 van belangrijkste horecatrends!
Trend 1: Beleving en unieke horecaconcepten
Horeca is meer dan een beleving geworden. Het is een uitlaatklep waar gasten even lekker uit hun bol kunnen gaan.
Gasten zijn op zoek naar horecaconcepten met een unieke beleving waar van begin tot eind alles klopt. Horeca die dat biedt, gaat het de komende tijd goed doen. Beleving gaat dan niet alleen om het aanbieden van lekker eten, goede gastvrijheid en een mooi interieur. Om het verschil te maken, zie je extremere ervaringen. Het mag allemaal wat gekker, uitdagender en leuker!
Trend 2: Vegan bereikt de ’flexitarische’ fase
De vegantrend is in 2022 niet meer weg te denken. Waar we in de voorgaande jaren veganrestaurants zagen opkomen, zie je de komende tijd goede vegangerechten op de menukaart verschijnen. De vegantrend sluit ook aan op de behoefte aan een gezonde leefstijl, gezonde voeding en een duurzame samenleving.
Trend 3: Terrassen zijn verlengde van interieur
Het terras is steeds vaker het verlengstuk van het restaurant. Ze borduren qua ontwerp en beleving voort op de identiteit van het interieur binnen.
Dus meer op maat gemaakte terrassen qua meubilair, kleur, vormentaal, verlichting, beplanting en zonwering. De terrassen worden luxer, rijker en exclusiever in afwerking en stijl. Wij verwachten dan ook dat de meeste terrassen permanent blijven staan. Weer of geen weer, men zit tegenwoordig buiten net zo comfortabel als binnen. Dit in combinatie met een onvergetelijke service en de kwaliteit van mooie en lekkere gerechten en drankjes. Dat is wat de gast bijblijft en waardeert!
Trend 4: Flexibele en hygiënische interieurs
Door corona speelt hygiëne in de horeca een grotere rol. De focus hierop blijft nog even. Het is vrij normaal geworden dat je je handen kunt desinfecteren bij de ingang. Restaurants leggen de nadruk op hoe goed hun luchtbehandeling werkt. Contactvrije lichtschakelaars, sensorkranen en automatische deuren hebben hun intrede gemaakt.
Bovendien is het restaurant flexibeler ingericht. Hebben we meer ruimte nodig? Dan passen we de tafelschikking aan. Wil je apart zitten? Dan kun je gebruik maken van de private diningroom. Zijn we gesloten vanwege overheidsmaatregelen? Dan worden we een pop-up winkel of een take away.
Trend 5: Veranderend consumentengedrag
Door corona bezoeken mensen minder vaak een horecavoorziening.
Ze geven er minder uit en komen ze in kleinere groepjes. De millennials zorgen er daarentegen wel voor dat we vaker buiten de deur ontbijten. Bovendien zijn gemaksproducten populair. Er is een sterke groei van producten die aansluiten bij de gejaagde leefstijl van de millennials. Denk aan gemaksproducten zoals kant-en-klare broodjes to go en versgeperste sapjes die hen helpen tijd te besparen. Behalve snel, moeten de producten ook lekker en gezond zijn.
Wil je toch meer weten over rendementsverbetering in de horeca, dan vertel ik daar meer over in ons Whitepaper Horeca Trends 2022. Je kunt ook onze vlogs over horecatrends bekijken op www.youtube.com/horecaadvies
Whitepaper Horeca Trends 2022 bestellen of een vrijblijvende afspraak maken?
Benader mij dan via info@kantershorecaadvies.nl
of bezoek onze website www.kantershorecaadvies.nl.


.jpg)








