Als gast kom je in restaurants waar alles klopt. Je voelt je op je gemak en vindt het eten en drinken verrukkelijk. Daarentegen zijn ook restaurants waar gasten zich helemaal niet op hun gemak voelen. Restaurants waar alles lijkt mis te gaan en waar je nooit meer komt. Ken je dat gevoel? Bij een geslaagde beleving worden de verwachtingen van gasten overtroffen en zijn ze super enthousiast. Dit begint bij het ontwikkelen en ontwerpen van de horecagelegenheid.
Winstgevende horecazaak
Een winstgevende horecazaak begint bij het onderzoeken van de mogelijkheden. Je moet gastbeleving, verwachtingen en onderscheidend vermogen vertalen naar een volledig uitgewerkt ontwerp. Maar hoe doe je dat? Een goed onderzocht, onderbouwd en uitgedacht horecaconcept-ontwikkeltraject resulteert in een horecazaak die graag en veelvuldig bezocht wordt. Een drukbezocht restaurant dat circa 80% van haar capaciteit benut is eveneens een winstgevend horecaconcept. Hierbij is een nettorendement van 25% van omzet haalbaar.
Ontwikkel horecaconcept in 4 fases
Het ontwikkelen van een onderscheidend en winstgevend horecaconcept bestaat uit 4 fases en 10 stappen. We beginnen met onderzoeken en voorbereiden, daarna ontwerpen we en realiseren het horecaconcept
Hierbij is het essentieel dat de verschillende fases van het ontwikkelproces elkaar beïnvloeden en elk afzonderlijk invloed hebben op het onderscheidend vermogen en rendement van de horecagelegenheid. Daarom betrekken wij vanaf het eerste moment de architecten en projectbouwers bij het onderzoek naar het onderscheidend vermogen en rendement van het nieuwe concept.
De ontwikkelstappen worden in een logische volgorde uitgevoerd. Ik vind het belangrijk dat het gastbelevingsproces, de verwachtingen van gasten en het onderscheidend vermogen aan de basis staan van een succesvol restaurant ontwerp.
Ik kan nog wel uren doorschrijven over onze bijdrage aan het ontwikkelproces van bijvoorbeeld Grandcafé Het Gegeven Paard van Tivoli Vredenburg in Utrecht of de horecavoorziening van de Julianahoeve, een van de grootste campings van ons land. Maar dat gaat voor nu te ver.
Wil je toch meer weten over concept ontwikkeling in de horeca, dan vertel ik daar meer over in ons Whitepaper Horeca Concept Ontwikkeling. Wil je dit bestellen of wil je een vrijblijvende afspraak? Benader mij dan via info@kantershorecaadvies.nl, bezoek onze website www.kantershorecaadvies.nl. Of bekijk onze vlogs over conceptontwikkeling op www.youtube.com/horecaadvies.
Ik ben te bereiken via info@kantershorecaadvies.nl.
Ik stuur je graag mijn Whitepaper boordevol terrastips.
Ik maak ook vlogs voor horeca fanaten: www.youtube.com/horecaadvies


.jpg)








