Veel ondernemers brengen aardig wat tijd door op LinkedIn. Ze liken berichtjes van relaties en bekenden, of reageren met commentaar. En misschien publiceren ze af en toe zelf een bericht. Maar al die activiteit levert ze niets op. En al dat gescrol kost al snel een paar uur per week. Tel uit wat er op jaarbasis aan tijd verloren gaat. Zonde! Hoe dan wel? In dit blog 3 praktische tips, en een checklist die zorgt voor direct resultaat.
1. Laat zien wat je doet
Eigenaar, directeur, coach, consultant. Daar zijn er honderdduizenden van in Nederland. Weinig onderscheidend dus. Maak daarom specifiek wat je doet en zet dat in je kopregel. Dat is de regel onder je naam. Gebruik woorden die mensen gebruiken, als ze iemand zoeken met jouw expertise.
Je bent niet gewoon ondernemer of directeur. Gebruik het eerste deel van je kopregel om te laten zien wat men bij jou kan halen. Bijvoorbeeld: ‘Eigenaar B-cam | Specialist in camerabewaking’ of ‘Bedrijfsfotograaf | productfotografie & interieurfotografie’. Je kunt ook het resultaat voor je klanten toevoegen, zoals in dit voorbeeld. Je zult zien dat het aantal profielbezoekers gaat stijgen, als je je kopregel specifieker maakt.
2. Word zichtbaar in weinig tijd
Met een goed profiel word je beter gevonden op LinkedIn. Dat is belangrijk. Maar je wilt natuurlijk ook zichtbaar zijn. Je wilt laten zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Dat doe je door zelf berichten te plaatsen. Heb je weinig tijd hiervoor? Maak het jezelf gemakkelijk door artikelen van vakbladen te delen. Maak eerst een lijstje van onderwerpen waar je vragen over krijgt van klanten. Waar willen ze meer over weten? Selecteer dan een paar online vakbladen die hierover schrijven. Vervolgens kun je wekelijks een artikel delen op je tijdslijn op LinkedIn. Schrijf er een korte toelichting bij, dan kunnen connecties ook jou beter leren kennen.
3. Creëer een LinkedIn routine
Onlangs kreeg ik een onverwacht telefoontje. “Mag ik je even storen. Met Tony Bruys. Ik wil je even een compliment geven over jouw LinkedIn routine checklist. Ik gebruik jouw checklist sinds kort en het geeft me heel veel rust. Ik zit nu iedere avond om 20.00 uur op LinkedIn. Slechts een kwartiertje, zoals jij aangeeft. En ik zie hoe jouw tips werken. Ik heb er al mijn eerste klant aan over gehouden.”
Hoe tof is dit! Een simpele routine op LinkedIn zorgt voor meer zichtbaarheid, waardevolle connecties en meer afspraken. Wil jij dat ook? Klik hier om de LinkedIn Routine Checklist direct te downloaden.
Wil je meer uit LinkedIn halen?
LinkedIn is een fantastisch social media kanaal voor ondernemers die business-to-business werken. Ontdek hier meer gratis LinkedIn tips www.pr-minded.nl/gratis of nodig me uit om een connectie te maken op LinkedIn. Bellen mag natuurlijk ook.
Anneke van der Voort,
Eigenaar PRminded
Anneke van der Voort
Thoornseweg 88
4854 EH Bavel
anneke@pr-minded.nl
+31 6 417 44676


.jpg)








